onsdag 7 januari 2009

Första projektet klart i år..

Ett av mina "nyårslöften" 2009 är att jag ska ta till vara på tyger som ligger i mina gömmor och sy detta till kläder, både till mig och barnen.
Så nu först blev det en röd tröja med grå mudd i halsen och ett par svart och grå randiga stretch-frotté byxor med puff nertill.
Jag har byxor i samma tyg själv och dom är super-sköna! Och eftersom att tyget kostade hela 19kr/m så har jag fortfarande 1,5m kvar så även dottern kommer nog att få sig ett par byxor :)

Va, ska detta vara bra kläder?
Jamen det går att hoppa i dem....
Okej, det blir godkänt!!
(fast helst vill jag att mamma ska ha sina byxor samtidigt som mig)



2 kommentarer:

Anonym sa...

nämen, vilket jättebra nyårslöfte! Jag funderar på att härma dig - har alldeles för mycket tyg liggande!

Johanna

Asil sa...

Tack, jag har tänkt att se hur billigt man kan komma undan med barnkläder och med att rensa i tygskåpen kommer man en bit :)
Däremot så har jag inte gett något löfte om att inte köpa nya tyger också (det är ju dummt att ge löften jag vet att jag kommer bryta:))

Härma på du bara! Lycka till!