torsdag 22 januari 2009

Några färdiga projekt!


Detta är byte mot en pannkaksmiddag i trevligt sällskap: En blommig "rullgardin", lagning av en jeans-gylf och sedan så knåpade jag ihop en litet prydnadshjärta också. Att byta gylfar tycker jag är sååå tråkigt (8st sömmar fick jag sprätta!!) men nu hade min vän fåt nej hos sin mormor så jag fick äran. Framförallt när alternativet var att slänga dessa och köpa nya så bidrar jag gärna till att ta vara på det som redan är köpt. Både för plånbok och miljö! (fast många pannkakor tänker jag äta ;))
Efter lite justeringar blev slutresultatet såhär..
Sedan så köpte jag dessa underbara byxor till sonen i höstas och har sedan dess tänkt sy en orange tröja....

Och idag så blev det gjort! Dock så hade jag ingen orange tråd och eftersom att jag inte vill köpa en massa saker så gjorde jag istället en modell utan några synliga sömmar. Den är inte struken på bilden och sonen har inte velat prova den än så vi får väl se hur slutbetyget blir....




1 kommentar:

Caroline sa...

Byta blixtlås ÄR meckigt, jag brukar anlita svärmor till det :)
Fin tröja, det är inte alltid lätt att få barnen att ställa upp som provdockor.